Tisztelt Szülők! Kedves Gyerekek!
A Herédi Általános Iskola nagy szeretettel várja a körzetében lakó (herédi, nagykökényesi, kerekharaszti) leendő 1. osztályos gyerekeket, de lehetőség szerint természetesen szívesen fogadunk más településekről is hozzánk érkezőket.
Engedjék meg, hogy – néhány szempont mentén – egy kis ízelítőt adjak Önöknek iskolánk életéből!
Földrajzi elhelyezkedés/közelség
Iskolaválasztásnál – véleményünk szerint – döntő szempont az iskola közelsége. A gyermekek számára nagyon fontos, hogy hány órakor kell reggel felkelni, ill. mennyi idő alatt ér haza délutánonként. Később arra is kell gondolni, hogy majd egyedül haza tud menni az iskolából, több ideje marad pihenésre, kikapcsolódásra. A közeli iskola azért is kiváló választás, mert az osztálytársak nagy része is a közelben lakik. Így ez segíti az iskola utáni közös programok szervezését, főként a kisgyerekek életében nagyon fontos barátkozást.
A körzetünkbe tartozó településekről, Kerekharasztról és Nagykökényesről minden nap iskolabusz szállítja a tanulókat, akiket egy pedagógiai asszisztens kollégánk kísér. A gyerekek így biztonságban utaznak, és ezáltal megtanulnak olyan szociális, társadalmi kompetenciákat, amelyek később nagy hasznukra válnak. Élvezik a buszozást, jó kapcsolatot alakítanak ki az őket kísérő, szállító, gyermekeket szerető és tisztelő felnőttekkel.
Felszereltség
Az intézmény tantermei, közösségi terei tágasak, világosak, szépen dekoráltak, igényes környezetkultúra jellemző. Iskolánkban szinte minden tanteremben lehetőség van infokommunikációs technológiai eljárások alkalmazására. Projektorok, számítógépek és a megfelelő internet biztosítja a tanulás hatékony támogatását. Ezen kívül OKOS táblákkal is rendelkezünk, továbbá jól felszerelt informatika termünkben 25 db számítógép áll a tanulók rendelkezésére. Mellette 12 db tanulói laptop használata is biztosított a tanórákon. Két jól felszerelt fejlesztő terem biztosítja a fejlesztő pedagógusok számára a színvonalas fejlesztő munka megvalósítását. A könyvtár, az ebédlő, a tágas, felújított sportcsarnok és a biztonságosan körbekerített esztétikus udvar, minden igényt kielégít.
Tanító néni
Egy kisgyermek számára nagyon fontos az érzelmi biztonságot adó, velük kedves, odafigyelő tanító személye, aki segít átívelni a kezdeti nehézségeken. Iskolánk tanítói jól képzettek, sokoldalúak, saját szakmai fejlődésükre igényesek és elkötelezett, gyermekszerető pedagógusok. Azt is elmondhatjuk, hogy ennek az intézménynek a családias légköre lehetővé teszi, hogy minden gyermeket személyesen ismerjünk. Ebből az következik, hogy a tanulóink sosem maradnak magukra a problémájukkal, mindig tudnak kihez fordulni… ezáltal bizalmi, szeretetteljes légkörben élhetik az iskolai mindennapokat, ahol segítő, kedves felnőttek veszik körbe őket.
Osztálylétszám
Nagy osztálylétszám esetén biztos, hogy nehezebb dolguk van mind a gyerekeknek, mind a tanítóknak. Tapasztalatunk, hogy sok gyereket zavar és leterhel a konstans alapzaj, a nagy zsibongás. Ezzel ellentétben elmondhatjuk, hogy a mi iskolánkban az alacsonyabb osztálylétszámok optimális feltételeket biztosítanak a gyerekek és a pedagógusok számára. A differenciált, személyre szabott nevelés-oktatás, az extra külön figyelem megfelelő értelmi – és érzelmi biztonságot ad a gyerekeink és a szüleik számára.
Mozgás – Játék
Minden elsős gyermek alapvetően játékos még, és vágyik a szabad levegőn töltött mozgásra, a kötetlen játékidőre. Iskolánk kedvező földrajzi fekvése – egy nagy őspark közepén, autóktól elzárt területen fekszik – biztosítja a csendes, nyugodt, biztonságos környezetet. A friss, oxigéndús tiszta levegőben, a nyitott ablaknál való tanulás is hatékonyabb. Az iskola sportcsarnokában, az iskola udvarán és a közeli, parkban lévő jól felszerelt játszótéren sokat mozoghatnak az iskolánk tanulói.
Napirend/tanulás
Tanulóinknak már 7-7:15-től reggeli ügyeletet biztosítunk, segítve ezzel a szülők munkába járását. A tanórák után a hazajáró tanulóknak az iskolabusz indulásáig lehetőségük van a másnapi házi feladatot elkészíteni, de szakkörökre is járhatnak és az iskolai könyvtárba is mehetnek. A szülők gyermekeik számára igénybe vehetik a napközi szolgáltatását is, ahol felkészült kollégák irányítják a tanulási, a másnapra való felkészülési folyamatot.
Iskolánkban már 1. osztálytól tanulnak a gyerekek angol nyelvet. Ötödik osztálytól kezdve már csoportbontásban (nívó és haladó) tanítjuk tovább az angolt. Első osztálytól kezdődően órarendbe épített plusz 1 óra matematika és magyar nyelv-és irodalom órák működnek. Első évfolyamon bevezettük a Logika tantárgyat, mellyel célunk, hogy a kicsik tanulási képességeit és a logikus gondolkodását fejlesszük. Alsó tagozatban bevezettük a Sakkpalota program keretein belül a képességfejlesztő sakk órát és a sakk tesit is, amelyek nagyon népszerűek a gyerekek körében. Azt tapasztaljuk, hogy a program alkalmazásával javult tanulóink matematika, ill. magyar nyelv és irodalom tantárgyakban nyújtott eredménye. Fontos megemlíteni még a népi játékok és néptánc tantárgyat is, amellyel tovább színesítjük a kicsik tanulási élményeit. 6. osztályban Pénzügyi ismereteket is tanítunk, mert fontosnak tarjuk, hogy tanulóinkat a pénz világába is bevezessük. Ezzel segítve a szociális kompetenciájuk ilyen irányú fejlesztését. 8. osztályban megszervezzük magyar nyelv/irodalom és matematika tantárgyakból a továbbtanulást segítő felvételi előkészítő órákat. Ezért iskolánk egyik nagy erőssége a szilárd alapokon nyugvó ismeretek és a továbbtanulási mutatók eredményessége.
Szakkörök
Intézményünkben minden tanuló megtalálja a saját érdeklődési körének megfelelő szakkört, mind alsó és mind felső tagozaton. Pl. Sakk szakkör, Mese/Dráma szakkör, ZUMBA szakkör, Népi játékok/néptánc, Ügyes kezek/kreatív/rajz szakkör, Környezetvédelmi szakkör, Történelem szakkör, Angol szakkör, Iskolai sportkör, különféle szaktárgyi tehetséggondozó szakkörök, énekkar, Kutató gyerekek tehetségműhelye… stb.
Programok, közösségépítés, hagyományápolás
Programok színes és széles palettáját kínáljuk diákjainknak. A Diákönkormányzat, a Szülői munkaközösség és a nevelőtestület szervezésében számos színvonalas program kerül megszervezésre. Pl. Diáksport napja, Egészségnap, Idősek napja, Zöldségkóstolás, Mikulás foci kupa, Karácsonyi vásár, Karácsonyi ünnepség, Farsang, Táncverseny, Pályaválasztási témanap, Gyermeknap, „Négy évszak” túrasorozat, Nyári táborok, Színház – és mozilátogatás, iskolai rajzpályázatok… stb. Nem csak programokat szervezünk a gyerekek számára, hanem sokféle iskolai verseny megrendezésével motiváljuk tanulóinkat a szereplésre és a megmérettetésre. Tehetséggondozásunk fő eleme, hogy részt veszünk tanulóinkkal számos regionális, megyei és egyéb szervezésű tanulmányi versenyen. Fontos részét képezi iskolánkban a tanórán kívüli ismeretszerzés/tanulás megvalósítása is. Ezért tanulmányi kirándulásokat szervezünk, melynek elengedhetetlen eleme az új megismerési lehetőségek feltérképezése, a tanulók érdeklődésének a felkeltése.
Hangulat
Összegzésképpen elmondható, hogy tanulóink jól érzik magukat a Herédi Általános Iskolában. Szeretnek iskolánkba járni, kedvelik tanáraikat, osztálytársaikat és motiváltak a tanulásra. Hiszen összességében ez a CÉL!
Tisztelt Szülők! Kedves Leendő Első Osztályos Tanulók!
Örömteli beiratkozást, boldog iskolás éveket és nagyon jó egészséget kívánok!
Szeretettel várunk iskolánkban minden kis elsőst és a szüleiket!
Bakosné Varga Valéria Éva
Igazgató