Mert mi más értelme lenne az életnek? Hozd ki azt, ami benned van, ne rejtegesd, szeresd, vállald fel, dolgozz rajta, mutasd meg. Idővel megéri majd!
Oravecz Nóra
1992-ben végeztem el a Jászberényi Tanítóképző Főiskolát. 32 éve vagyok a pályán. 2005-ben az Eszterházy Károly Főiskolán szakvizsgát tettem fejlesztő pedagógiából. Szerettem volna a tanulásban akadályozott, magatartási problémákkal küzdő gyerekeknek hatékonyabb segítséget nyújtani.
2015-ben Dráma-és színházpedagógusi végzettséget szereztem. A tanulási, nevelési folyamatban a játék, a játékosság élménye számomra az egyik leghatékonyabb nevelési, oktatási módszer.
Pályám során számos továbbképzésben vettem részt. Érdeklődő embernek tartom magam és szeretem a hivatásomat gazdagítani, színesíteni módszertani szempontból.
A Herédi Általános Iskolában a 2021/2022-es tanévben kezdtem dolgozni. Előtte Hatvanban dolgoztam 6 évig. A pályámat Salgótarjánban kezdtem és közel 25 évet tanítottam a szülővárosomban.
Amikor ebbe a csodálatos környezetű, családias kisiskolába kerültem, akkor a 3. osztály osztályfőnöke lettem. Matematika, magyar, testnevelés, technika tantárgyakat tanítottam. Ebben a tanévben a környezetismeret tantárggyal egészült ki. Fejlesztőpedagógusként SNI-s és BTMN-es gyerekekkel is foglalkozom kiscsoportos fejlesztő órák keretében. Továbbá 5. évfolyamon tanítom a dráma- és színház tantárgyat, amely személyiség- és csoportformáló játékos foglalkozás.
Jelenlegi osztályomban Boldogságórát is tartok. Ennek a programnak a célja, hogy vezérfonalat adjon az iskolás gyerekeknek a problémák megoldásainak területén, a testi-lelki egészségük megtartásának érdekében olyan területeket ismertet meg, amely a személyiségüket formálja és a pozitív életszemléletre való képességet tanítja adott korcsoporthoz igazodva.
Nem vagyok fiatal pedagógus, de fiatalosnak és energikusnak érzem magam a gyerekektől inspirálva. Folyamatosan tanítok és nevelek, ill. ők is tanítanak és formálnak engem.
Szeretettel várom az elsős kisgyerekeket. Célom, hogy az iskola fő tevékenységi formája – a tanulás – legyen számukra játékos, keltsen bennük érdeklődést és a mindennapokat a feladatok elvégzése mellett jó hangulatban töltsék. Igénylem a nyílt és egyenes kommunikációt, a szülőkkel is ilyen viszonyt szeretnék kiépíteni, amelyben a „háromlábú szék” biztosan áll. Ahol szülő és a pedagógus együttműködően, támogatóan segíti a kisgyermek fejlődését.
Szerencsés vagyok, mert a munkám a hivatásom és a hivatásom a munkám. Ennyi év után is azt mondom:
MEGÉRI!
Molnár Márta tanítónő